Prywatne Zakłady Inżynieryjne SOKÓŁ MOTOCYKLE S.A.

Założenia projektowe

Spróbujmy wyobrazić sobie, że II Wojna Światowa nie miała miejsca…
Zespół wybitnych inżynierów konstruktorów PZInż pochyla się nad rysunkami technicznymi, a może bardziej spogląda w ekrany komputerów, i zastanawia się nad  udoskonaleniami kolejnego modelu motocykla SOKÓŁ.
Silnik już dawno nie jest dolnozaworową jednostką, a sztywna rama i zawieszenie przeszły już kilka razy gruntowną modernizację.
Co jeszcze można by poprawić w nowej odsłonie legendarnego motocykla?
Takie pytanie zadajemy sobie obecnie i to właśnie pytanie popchnęło nas do „szaleńczej” próby reaktywacji marki SOKÓŁ.

Jesteśmy na dobrej drodze, aby się powiodła. Jednak nie moglibyśmy zacząć naszej przygody z SOKOŁEM bez pierwszego wyjątkowo ważnego kroku – budowy prototypu motocykla, który byłby łącznikiem i hołdem dla wielkiego poprzednika SOKOŁA 1000.
Mamy nadzieję, że to punkt wyjścia do skonstruowania nowego modelu, który w swoich nowoczesnych rozwiązaniach konstrukcyjnych byłby tym, co inżynierowie Okołów-Podhorski i Rudawski zaprojektowaliby, pracując w naszych czasach.
Głęboko wierzymy, że będzie nam dane stworzyć taki motocykl.


Jeśli chodzi o nasz pierwszy model, to łączy on w sobie wygląd motocykla z lat trzydziestych,
współczesne technologie wykonania podzespołów oraz możliwość pełnej personalizacji każdego egzemplarza.
Podstawą jest rama oraz cały układ napędowy, które z zewnątrz w 95% są zbliżone do oryginału.
Taka baza daje nam możliwość kształtowania naszego motocykla w dowolnej konfiguracji:
z wózkiem bocznym lub bez niego, z głębokimi błotnikami lub z krótkimi, z oryginalnym zawieszeniem lub z nowoczesnym.
Dla nas, to przyszły właściciel stanie się kreatorem swojej unikatowej maszyny.

plakat sokół

  • Oryginalny napęd:
    • silnik
    • sprzęgło
    • skrzynia biegów
  • Nowy silnik o ultranowoczesnej konstrukcji
  • Każdy egzemplarz będzie unikatowy
  • Każdy egzemplarz otrzyma unikatową tabliczkę znamionową o wartości kolekcjonerskiej

Wszystko wykonane w technologii XXI wieku przez najlepszego na świecie producenta silników typu V.